Mazda podbija polski rynek

9 Luty 2017  /  Dodany przez

Od kilku lat, Mazda konsekwentnie notuje wzrost sprzedaży. Koncern szacuje, że w 2017 roku jego udział w polskim rynku motoryzacyjnym sięgnie już 3%, co w przypadku branży motoryzacyjnej jest bardzo dobrym wynikiem. Zatem co jest przyczyną tak spektakularnego sukcesu japońskiej marki w naszym kraju?

PRZEDE WSZYSTKIM – INNOWACYJNOŚĆ

Z inwestowania w nowe technologie i ciągłego poszukiwania coraz lepszych rozwiązań, Mazda uczyniła swój znak firmowy. W ten sposób powstała m.in. rewolucyjna technologia odzyskiwania energii SKYACTIV czy charakterystyczna dla Mazdy stylistyka KODO.

Potrzebę ciągłego udoskonalania oferowanych produktów, nawet tych, które w wersji klasycznej cieszą się olbrzymią popularnością, doskonale widać na przykładzie Mazdy 6, absolutnego bestsellera na naszym rodzimym rynku. Odświeżoną, ulepszoną wersję pojazdu możemy podziwiać na polskich drogach od zeszłego roku. Samochód został doposażony m.in. w systemy zwiększające dynamikę, a co za tym idzie również przyjemność z jazdy, a w odpowiedzi na sugestie klientów, zmianie uległo także wnętrze pojazdu.

Punktem wyjścia przy projektowaniu każdego kolejnego modelu jest kierowca i jego oczekiwania, a Europejscy kierowcy należą do najbardziej wymagających. Stąd też m.in. pomysł na projekt Slow Road, propagujący czerpanie przyjemności z samej jazdy. Firma dba zresztą o to żeby doświadczenia użytkowników były wyjątkowe nie tylko na szosie, ale także na każdym etapie kontaktu z nią. Dzięki temu kierowcy coraz chętniej wybierają auta Mazdy, jako alternatywę dla marek luksusowych.

– Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland

mazda mx – 5 rf: kultowy roadster w nowej odsłonie

Kolejne premiery samochodów, wyposażonych w najnowsze technologie oraz ich dopracowany design pokazują, że od kilku lat Mazda konsekwentnie aspiruje do klasy pojazdów premium, a wyniki sprzedażowe koncernu jedynie potwierdzają, że jest to droga jak najbardziej słuszna. Kierunek, w jakim podąża japońska marka świetnie widać na przykładzie najnowszego modelu MX – 5 RF, zaprezentowanego w tym roku na targach motoryzacyjnych w Las Vegas. Tym razem nowa wersja japońskiego roadstera zadebiutowała w Polsce i to nie byle gdzie, bo na deskach warszawskiego teatru Och-Teatr fundacji Krystyny Jandy. Trzeba przyznać, że miejsce premiery idealnie pasuje do pojazdu, stanowiącego prawdziwą kwintesencję elegancji i nowoczesności.

Sportowy design i komfort jazdy

Czym wyróżnia się nowa Mazda? Pod względem designu, MX – 5 RF to auto na miarę Jamesa Bonda. Nowością w modelu jest automatycznie składany, sztywny dach (Retractable Fastback), którego linia płynnie ześlizguje się ku tyłowi. To właśnie dzięki opływowej, nieco sportowej stylistyce nadwozia, auto wywiera tak oszałamiające pierwsze wrażenie.

Ale nowa Mazda to nie tylko świetny wygląd, producenci zadbali też o poprawę komfortu jazdy. Kabina MX – 5 RF została wyciszona poprzez montaż materiałów dźwiękochłonnych we wnętrzu oraz lepsze wyciszenie nadkoli w porównaniu ze starszym modelem pojazdu. Dodatkowym udogodnieniem jest też możliwość automatycznego złożenia i rozłożenia dachu bez konieczności zatrzymywania samochodu (przy prędkości do 10 km/h). Wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony pod panelem regulacji klimatyzacji.