Aktualności

Mazda podbija polski rynek

9 lutego, 2017,Matsuoka  

Od kilku lat, Mazda konsekwentnie notuje wzrost sprzedaży. Koncern szacuje, że w 2017 roku jego udział w polskim rynku motoryzacyjnym sięgnie już 3%, co w przypadku branży motoryzacyjnej jest bardzo dobrym wynikiem. Zatem co jest przyczyną tak spektakularnego sukcesu japońskiej marki w naszym kraju?

Przede wszystkim Innowacyjność

Z inwestowania w nowe technologie i ciągłego poszukiwania coraz lepszych rozwiązań, Mazda uczyniła
swój znak firmowy. W ten sposób powstała m.in. rewolucyjna technologia odzyskiwania energii
SKYACTIV czy charakterystyczna dla Mazdy stylistyka KODO.

Potrzebę ciągłego udoskonalania oferowanych produktów, nawet tych, które w wersji klasycznej cieszą
się olbrzymią popularnością, doskonale widać na przykładzie Mazdy 6, absolutnego bestsellera na
naszym rodzimym rynku. Odświeżoną, ulepszoną wersję pojazdu możemy podziwiać na polskich
drogach od zeszłego roku. Samochód został doposażony m.in. w systemy zwiększające dynamikę, a co
za tym idzie również przyjemność z jazdy, a w odpowiedzi na sugestie klientów, zmianie uległo także
wnętrze pojazdu.

jazda próbna

Auta dla wymagających

Jak przyznaje Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający Mazda Motor Poland, punktem wyjścia przy
projektowaniu każdego kolejnego modelu jest kierowca i jego oczekiwania, a Europejscy kierowcy
należą do najbardziej wymagających. Stąd też m.in. pomysł na projekt Slow Road, propagujący
czerpanie przyjemności z samej jazdy. Firma dba zresztą o to żeby doświadczenia użytkowników były
wyjątkowe nie tylko na szosie, ale także na każdym etapie kontaktu z nią. Dzięki temu kierowcy coraz
chętniej wybierają auta Mazdy, jako alternatywę dla marek luksusowych.

Kolejne premiery samochodów, wyposażonych w najnowsze technologie oraz ich dopracowany design
pokazują, że od kilku lat Mazda konsekwentnie aspiruje do klasy pojazdów premium, a wyniki
sprzedażowe koncernu jedynie potwierdzają, że jest to droga jak najbardziej słuszna.

Mazda MX – 5 RF: kultowy roadster w nowej odsłonie

Kierunek, w jakim podąża japońska marka świetnie widać na przykładzie najnowszego modelu MX – 5
RF, zaprezentowanego w tym roku na targach motoryzacyjnych w Las Vegas. Tym razem nowa wersja
japońskiego roadstera zadebiutowała w Polsce i to nie byle gdzie, bo na deskach warszawskiego teatru
Och-Teatr fundacji Krystyny Jandy. Trzeba przyznać, że miejsce premiery idealnie pasuje do pojazdu,
stanowiącego prawdziwą kwintesencję elegancji i nowoczesności.

Sportowy design i komfort jazdy

Czym wyróżnia się nowa Mazda? Pod względem designu, MX – 5 RF to auto na miarę Jamesa Bonda.
Nowością w modelu jest automatycznie składany, sztywny dach (Retractable Fastback), którego linia
płynnie ześlizguje się ku tyłowi. To właśnie dzięki opływowej, nieco sportowej stylistyce nadwozia, auto
wywiera tak oszałamiające pierwsze wrażenie.

Ale nowa Mazda to nie tylko świetny wygląd, producenci zadbali też o poprawę komfortu jazdy. Kabina
MX – 5 RF została wyciszona poprzez montaż materiałów dźwiękochłonnych we wnętrzu oraz lepsze
wyciszenie nadkoli w porównaniu ze starszym modelem pojazdu. Dodatkowym udogodnieniem jest
też możliwość automatycznego złożenia i rozłożenia dachu bez konieczności zatrzymywania
samochodu (przy prędkości do 10 km/h). Wystarczy nacisnąć przycisk umieszczony pod panelem
regulacji klimatyzacji.

Ponieważ o osiągach Mazdy MX – 5 RF, pisaliśmy już w poprzednich postach, wspomnimy jedynie, że
auto będzie można nabyć w polskich salonach już w kwietniu 2017 roku. Biorąc pod uwagę ogromne
powodzenie, jakim cieszy się klasyczna wersja z miękkim dachem, możemy spodziewać się kolejnego
rynkowego hitu.

Zapraszamy do salonów Mazda Łódź, Mazda Lublin i Mazda Kielce.

 

Źródła: Mazda Polska, dailydriver.pl, msn.com, autodziennik.pl