Mazda MX-5 RF na targach SEMA 2016: czy nowy roadster podbije rodzimy rynek?

Czy nowy roadster podbije rodzimy rynek?

22 Listopad 2016  /  Dodany przez

Na początku listopada br. w Las Vegas odbyła się kolejna edycja targów Sema Show 2016 – jednej z największych wystaw tuningowych na świecie. Wśród wystawców nie zabrakło Mazdy, która, jak zwykle, dostarczyła fanom motoryzacji niezapomnianych wrażeń. Tym razem marka z Kraju Kwitnącej Wiśni postanowiła nieco odświeżyć kultowego już roadstera MX – 5. W ten sposób powstały dwa unikatowe modele koncepcyjne: MX Speedster Evolution oraz Mazda MX-5 RF (Rectable fastback) ze składanym dachem.

Mazda MX Speedster Evolution

Już sam widok pięknego, białego Speedstera wyraźnie podnosi tętno chyba u każdego kierowcy. Pojazd, nawiązujący stylistyką do sportowych samochodów z lat 50-tych, jest ulepszoną, znacznie lżejszą wariacją ubiegłorocznego modelu. Nowa wersja, całkowicie pozbawiona dachu oraz szyb, waży aż o 15 procent mniej od tradycyjnej Mazdy MX–5 ze składanym, miękkim dachem, co pozwoliło na zwiększenie jej możliwości. Dodatkowo, w modelu zastosowano włókno węglowe (fotele), regulowane zawieszenie i wyczynowe opony (takie same jak w rajdowym MX – 5 Global Cup). Jak przyznaje Ken Saward, menedżer zespołu projektowego, pod którego czujnym okiem powstawał model koncepcyjny, Speedster Evolution uosabia wszystko to, co 27 lat temu starali się wyrazić projektanci pierwszej Mazdy MX – 5. To prawdziwa esencja maksymalnie lekkiej konstrukcji i czystej radości z prowadzenia samochodu.

Mazda MX Speedster Evolution

Źródło zdjęcia: insidemazda.mazdausa.com

Mazda MX-5 RF

Na tym jednak nie koniec atrakcji. Japońscy projektanci wyraźnie postarali się o to żeby drugi zaprezentowany model: czarna, półmatowa Mazda MX-5 RF ze składanym dachem, był niemniej efektowny.

Mazda MX-5 RF

Źródło zdjęcia: mazda.pl

Mazda MX – 5 RF wyposażona została w nadwozie typu fastback z elektrycznie składanym, metalowym dachem, który można rozkładać przy prędkości do 10 km/h. Sztywny dach i nieco ostrzejsza przednia linia nadwozia to w zasadzie główne elementy odróżniające MX – 5 RF od poprzedniej generacji. Charakterystyczna dla Mazdy stylistyka KODO nadaje pojazdowi dynamiczny, sportowy i jednocześnie bardzo elegancki wygląd, podkreślony przez jeden z 7 dostępnych wariantów kolorystycznych: metaliczny Blue Reflex, Crystal White, Jet Black lub Ceramic Metallic, bazowy Arctic White oraz trójwarstwowy lakier Machine Gray lub Soul Red.

Mazda - jazda próbna

Silna, jakby „umięśniona” linia, jest zresztą obietnicą doskonałych osiągów pojazdu. W Polsce auto pojawi się w wersji z silnikiem spalinowym o pojemności 1.5 lub 2.0 litra i mocy 131 lub 160 KM oraz z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub w automacie (tylko w przypadku silnika 2.0). Czwarta już generacja słynnych roadsterów zaprojektowana została w technologii Skyactiv, zapewniającej zdecydowanie wydajniejszą jazdę i niższą emisję CO2. Nabywcy modelu MX – 5 RF będą mogli wybierać spośród trzech wersji wyposażenia: podstawowej SkyENERGY, SkyPASSION oraz SkyFREEDOM.

Pracując nad nową linią roadsterów, projektanci celowali w wyższą klasę pojazdów spod znaku ‘Mazda Premium’, co zresztą widać na każdym kroku. Lepszej jakości elementy wykończeniowe, dopracowany, elegancki design i bardziej zaawansowana technologia gwarantują nie tylko najwyższy komfort jazdy, ale też niesamowite doznania estetyczne.

Oprócz efektownego wyglądu i świetnych osiągów, nowa Mazda MX – 5 wypada też bardzo korzystnie cenowo na tle konkurencji, biorąc pod uwagę, że inne dostępne na polskim rynku roadstery są co najmniej o 50% droższe. Model zadebiutuje w naszych salonach wiosną przyszłego roku, ale dla najbardziej niecierpliwych mamy dobrą wiadomość: już dziś można składać na niego zamówienia.

Źródła: mazda.pl, motogazeta.mojeauto.com, moto.pl, superauto24.se.pl