Mazda CX-5

Łączy w sobie elegancję, bezpieczeństwo i niepowtarzalny charakter

Mazda CX-5 to pierwszy model seryjny, w którym w pełni zastosowaliśmy naszą nowoczesną technologię SKYACTIV i stylizację „KODO – Dusza ruchu”, aby wyrazić kluczowe dla naszego dziedzictwa poczucie czystej przyjemności z jazdy.

Mazda CX-5
Kompaktowy SUV

Ten kompaktowy SUV odzwierciedla radość z jaką w dzieciństwie doznawaliśmy oddziaływania ruchu.

Pierwszeństwo nadaliśmy stylizacji, łatwości obsługi i komfortowi, ale bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i niskiego zużycia paliwa.

Ten kompaktowy SUV cechuje tak wysoka jakość i wszechstronność, że dla właściciela będzie on źródłem nieustającej satysfakcji, bez względu na jego zainteresowania, wiek czy styl życia.

 

Wyjątkowe prowadzenie samochodu, dynamika i znakomite osiągi dzięki TECHNOLOGII SKYACTIV

Znakomite osiągi i dynamika, wyjątkowe prowadzenie samochodu

Mazda CX-5 jest pierwszym samochodem, w którym w pełni zastosowano innowacyjne rozwiązania TECHNOLOGII SKYACTIV. Unikatowe w światowej skali zaawansowane technologie budowy silnika, skrzyni biegów, podwozia i nadwozia stanowią jedną całość, zapewniając najwyższej klasy osiągi przy wyjątkowo niskim zużyciu paliwa.

Podwozie pozwala na prowadzenie Mazdy z niezwykłą zwinnością i szybkością reakcji, niespotykaną w innych pojazdach klasy SUV. Silnik i skrzynia biegów zapewniają znakomitą dynamikę jazdy, a układ napędu na cztery koła, który aktywnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy osiami, umie przenieść moc na koła mające właśnie w tej chwili największą przyczepność. Nadwozie o niezwykle lekkiej i wytrzymałej konstrukcji zapewnia najwyższe bezpieczeństwo i znakomitą aerodynamikę.

NADWOZIE SKYACTIV. Lekka i wytrzymała struktura nadwozia gwarantuje bezpieczeństwo i wyjątkowe prowadzenie samochodu.

Lżejsze samochody spalają mniej paliwa, więc są bardziej przyjazne dla środowiska i mają lepsze osiągi. Dzięki NADWOZIU SKYACTIV Mazda CX-5 jest jednym z najlżejszych aut w tym segmencie, a jest to kluczowy czynnik niezbędny, by uzyskać szybką reakcję pojazdu na ruchy kierownicą i pedałem gazu przez kierowcę. Co najważniejsze, nie ma kompromisu pod względem bezpieczeństwa, ponieważ NADWOZIE SKYACTIV jest zaprojektowane z wykorzystaniem nowatorskich technologii i najwyższej jakości materiałów, takich jak stal o podwyższonej wytrzymałości.

Dzięki lekkiemu i wytrzymałemu NADWOZIU SKYACTIV doznania kierowcy z prowadzenia samochodu są bardziej intensywne, rośnie też bezpieczeństwo jazdy.

Silnik benzynowy i silnik Diesla SKYACTIV. Połączone ze skrzyniami biegów SKYACTIV zapewniają doskonałe osiągi

Dzięki dwóm sekwencyjnie pracującym turbosprężarkom silnik Diesla SKYACTIV-D nie przejawia opóźnionej reakcji typowej dla silników z turbodoładowaniem – na ruch pedałem gazu reaguje natychmiast. Niezwykły w świecie diesli stopień sprężania 14:1 daje mu niebywałą miękkość pracy i elastyczność, połączoną z zaskakująco niskim zużyciem paliwa (nawet jak na diesla) i czystością spalin. Można powiedzieć, że ta innowacyjna konstrukcja łączy wszystkie zalety silników Diesla z wieloma zaletami benzynowych, turbodoładowanych jednostek.

Silnik benzynowy SKYACTIV-G, wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa, ma najwyższy na świecie stopień sprężania o wartości 14:1 (kluczowa miara wydajności dla silników spalinowych). Charakteryzuje się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, nie tylko – jak wiele nowoczesnych silników – pod małym obciążeniem, lecz przede wszystkim podczas dynamicznej jazdy. Duża elastyczność, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu już przy niskich i średnich obrotach, dopełnia obraz silnika doskonałego dla kierowców lubiących dynamicznie jeździć na co dzień, bo CX-5 umożliwia to, utrzymując zużycie paliwa na rozsądnym poziomie.

Skrzynie biegów SKYACTIV-DRIVE i SKYACTIV-MT, współpracując z silnikami SKYACTIV zapewniają doskonałe osiągi i niskie zużycie paliwa. Skonstruowano je od podstaw z myślą nie tylko o ekonomii, ale również o dawaniu przyjemności z jazdy. Ręczną skrzynię biegów daje się obsługiwać jak w sportowym samochodzie – krótki zakres ruchów dźwignią zmiany biegów i łatwość poruszania nią umożliwia błyskawiczne, precyzyjne przełączanie w rajdowym tempie. Automatyczna skrzynia biegów została tak skonstruowana, by zapewnić kierowcy natychmiastową odpowiedź na naciśnięcie lub zwolnienie pedału gazu, a jej spontaniczna reakcja na kick down (wciśnięcie pedału gazu do oporu) przekracza wszelkie znane dotychczas granice. Można rzec, że SKYACTIV-Drive Mazdy CX-5 łączy zalety wszystkich znanych dotychczas konstrukcji automatycznych skrzyń biegów nie mając żadnej z ich wad.

 

Bezpieczeństwo aktywne i pasywne na najwyższym poziomie.

Sztywna, solidna konstrukcja, szereg urządzeń służących bezpieczeństwu oraz biksenonowe reflektory.

Najlepsze w swojej klasie elementy bezpieczeństwa w samochodzie, najwyższy poziom bezpieczeństwa biernego.

Nadwozie SKYACTIV zaprojektowano w taki sposób, że osiągając wyższą sztywność całości i bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, jednocześnie stworzono konstrukcję niezwykle lekką. Użycie specjalnych wzmocnień z wysokowytrzymałej stali i innowacyjne zaprojektowanie dróg, którymi może zostać rozproszona energia uderzenia podczas wypadku, doprowadziło do stworzenia struktury chroniącej kierowcę i pasażerów wyjątkowo skutecznie. Udowadniają to kolejne niezależne testy zderzeniowe Mazdy CX-5.

Biksenonowe reflektory inteligentnie sterowane

Aktywne elementy bezpieczeństwa w samochodzie obejmują biksenonowe reflektory z funkcją HBC (High Beam Control), czyli systemem automatycznego przełączania świateł drogowych na mijania, gdy z naprzeciwka nadjeżdża pojazd. Adaptacyjny system doświetlania zakrętów (AFS) obraca przednie światła w trakcie jazdy na zakręcie, kierując je wzdłuż łuku drogi, by lepiej ją oświetlić.

System wspomagający hamowanie Smart City Brake System (SCBS). Analizując ruch uliczny przed pojazdem, pomaga uniknąć kolizji lub zminimalizować jej skutki

Kolejna nowość w tej klasie samochodów – Mazda CX-5 jest pierwszym kompaktowym SUV-em wyposażonym standardowo (od wersji SkyMOTION) w taki system, zapewniający bezpieczeństwo w warunkach jazdy miejskiej. Układ SCBS zapobiega najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu lub zmniejsza prawdopodobieństwo takiej kolizji, wykorzystując laserowy czujnik monitorujący drogę przed pojazdem – np. w korku ulicznym.

Jeśli SCBS wykryje ryzyko kolizji, podnosi ciśnienie w układzie hamulcowym, aby hamulce mogły zareagować natychmiast po wciśnięciu pedału. Jeśli kierowca sam nie naciśnie pedału hamulca, system Smart City Brake sam zatrzyma pojazd, jeśli będzie to konieczne. Urządzenie to działa przy prędkościach między 4 a 30 km/h.

System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu LDW (Lane Departure Warning). Informuje kierowcę, że nie włączywszy kierunkowskazu zjeżdża z wybranego pasa ruchu

System jest aktywny, gdy prędkość pojazdu przekracza 65 km/h, emitując poprzez głośnik (odpowiednio dla lewej i prawej strony) dźwięk podobny do najechania na linie oddzielające pasy ruchu. System LDW uczy się stylu jazdy kierowcy i umie rozpoznać, czy zmiana pasa ruchu jest zamierzona i jeśli tak – nie emituje wtedy dźwięku. Ten system bezpieczeństwa jest dostępny w ramach wyposażenia standardowego opcji dla modeli SkyENERGY i SkyPASSION.

Monitorowanie tyłu pojazdu RVM (Rear Vehicle Monitoring). Wiesz co dzieje się za tobą

Znakomity system, który wspomaga kierowcę, informując go o pojazdach zbliżających się od tyłu i/lub pozostających w martwym polu lusterka. Czujniki umieszczone w narożnikach tylnego zderzaka Mazdy MX-5 cały czas monitorują przestrzeń za samochodem. Gdy prędkość przekroczy 30 km/h, włączenie kierunkowskazu przez kierowcę, jeśli tylko na sąsiednim pasie po naszej lewej lub prawej zbliża się samochód lub motocykl, natychmiast spowoduje wyemitowanie ostrzeżenia: migającej lampki kontrolnej i sygnału dźwiękowego z odpowiedniej strony.

 

Zestawienie podstawowych parametrów technicznych

MAZDA CX-5 – SILNIKI BENZYNOWE 2.0 SKYACTIV-G 165KM 6MT 4×2 2.0 SKYACTIV-G 160KM 6MT 4×4 2.0 SKYACTIV-G 160 KM 6AT 4×4
Osiągi
Maksymalna moc (kW(KM)/obr./min.) 121(165)/6000 118(160)/6000 118(160)/6000
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min.) 210/4000 208/4000 208/4000
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 6 6,6 6,6
Emisja CO2 (g/km) 139 155 155
Przyśpieszenie 0-100 km/h (sek) 9,2 10,5 9,6
Prędkość masymalna (km/h) 200 197 187
Wymiary zewnętrzne
Długość całkowita (mm) 4555 4555 4555
Szerokość całkowita (mm) 2165 2165 2165
Wysokość całkowita (mm) 1670 1670 1670
Rozstaw osi (mm) 2700 2700 2700
Wymiary wewnętrzne
Przestrzeń bagażowa (l) – tryb 5-miejscowy 503 503 503
Przestrzeń bagażowa (l) – tryb 2-miejscowy 1620 1620 1620
SKYACTIV-G = silnik benzynowy; 6MT = 6-stopniowa manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT; 6AT = 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive

MAZDA CX-5 – SILNIKI DIESLA 2.2 SKYACTIV-D 150KM 6MT 4×2 2.2 SKYACTIV-D 150KM 6AT 4×2 2.2 SKYACTIV-D 150 KM 6MT 4×4 2.2 SKYACTIV-D 6AT 4×4 2.2 SKYACTIV-D 175 KM 6MT 4×4 2.2 SKYACTIV-D 175 KM 6AT 4×4
Osiągi
Maksymalna moc (kW(KM)/obr./min.) 110(150)/4500 110(150)/4500 110(150)/4500 110(150)/4500 129(175)/4500 129(175)/4500
Maks. moment obrotowy (Nm/obr./min.) 380/1800-2600 380/1800-2600 380/1800-2600 380/1800-2600 420/2000 420/2000
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 4,6 5,3 5,2 5,5 5,2 5,5
Emisja CO2 (g/km) 119 139 136 144 136 144
Przyśpieszenie 0-100 km/h (sek) 9,2 10 9,4 10,2 8,8 9,4
Prędkość masymalna (km/h) 202 198 197 194 207 204
Wymiary zewnętrzne
Długość całkowita (mm) 4555 4555 4555 4555 4555 4555
Szerokość całkowita (mm) 2165 2165 2165 2165 2165 2165
Wysokość całkowita (mm) 1670 1670 1670 1670 1670 1670
Rozstaw osi (mm) 2700 2700 2700 2700 2700 2700
Wymiary wewnętrzne
Przestrzeń bagażowa (l) – tryb 5-miejscowy 503 503 503 503 503 503
Przestrzeń bagażowa (l) – tryb 5-miejscowy 1620 1620 1620 1620 1620 1620
SKYACTIV-D = silnik Diesla; 6MT = 6-stopniowa manualna skrzynia biegów SKYACTIV-MT; 6AT = 6-stopniowa automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive

 

Zestawienie cen

Cennik w formacie pdf >>

WERSJA SKRZYNIA BIEGÓW SUGEROWANA CENA BRUTTO* SUGEROWANY RABAT** SUGEROWANA CENA BRUTTO PO RABACIE*
Wersje z napędem 4×4 i-ACTIV AWD
2.2 150KM SkyMOTION 6MT 126 400,00 zł – zł 126 400,00 zł
2.2 150KM SkyENERGY 6MT 134 900,00 zł – zł 134 900,00 zł
2.2 150KM SkyMOTION 6AT 134 400,00 zł – zł 134 400,00 zł
2.2 150KM SkyENERGY 6AT 142 900,00 zł – zł 142 900,00 zł
2.0 160KM SkyMOTION 6MT 115 400,00 zł – zł 115 400,00 zl
2.0 160KM SkyENERGY 6MT 123 900,00 zł – zł 123 900,00 zł
2.0 160KM SkyPASSION 6MT 135 900,00 zł – zł 135 900,00 zł
2.0 160KM SkyMOTION 6AT 123 400,00 zł – zł 123 400,00 zł
2.0 160KM SkyENERGY 6AT 131 900,00 zł – zł 131 900,00 zł
2.0 160KM SkyPASSION 6AT 143 900,00 zł – zł 143 900,00 zł
2.2 175KM SkyPASSION 6MT 148 900,00 zł – zł 148 900,00 zł
2.2 175KM SkyPASSION 6AT 156 900,00 zł – zł 156 900,00 zł
2.5 192KM i-ELOOP SkyPASSION 6AT 151 900,00 zł – zł 151 900,00 zł
Dopłata za lakier metalizowany – 2 500,00 PLN.
Dopłata za specjalny lakier metalizowany Soul Red – 3 1000,00 PLN
Dopłata za skórzaną tapicerkę w kolorze Pure White dla wersji SkyPASSION– 600,00 PLN
Dopłata za szyberdach regulowany elektrycznie, dla wersji SkyPASSION – 3 500,00 PLN
Dopłata do systemu nawigacji Mazda – 2 100,00 PLN
Pakiet ubezpieczeń oferowany w porozumieniu z firmą Allianz. Cennik obowiązuje od 2 stycznia 2016 i dotyczy modeli wyprodukowanych w 2016 roku. Informacje o działaniach dotyczących odzysku i recyklingu samochodów wycofanych z eksploatacji znajdują się tutaj.
*Cena sugerowane brutto ma charakter niewiążącej rekomendacji.
**Rabat sugerowany ma charakter niewiążącej rekomendacji.


Najważniejsze cechy

Odkryj, co czyni ten samochód przełomowym

STYLISTYKA KODO

STYLISTYKA KODO

„KODO-Dusza ruchu” to filozofia projektowa. Inspiruje nas dynamika podrywającego się do biegu geparda i energia, z jaką wystrzelona z łuku strzała mknie do celu. Płynne linie, muskularne nadwozie, nisko pochylona kabina - Mazda wygląda, jakby zrywała się do skoku, nawet gdy stoi. Zobacz, jak język projektowania KODO przekłada się na wyjątkową jakość jazdy, szybkość reakcji i najwyższy poziom bezpieczeństwa.

TECHNOLOGIA SKYACTIV

TECHNOLOGIA SKYACTIV

Po co przerabiać stare projekty gdy można stworzyć coś zupełnie nowego? Przełomowa technologia SKYACTIV oznaczała przeprojektowanie każdego elementu samochodu. Efekt? Niezrównane połączenie doznań z jazdy i niespotykanie niskiego zużycia paliwa oraz emisji CO2. A także: najwyższy na  świecie stopień sprężania, szybsza redukcja biegów, wytrzymała karoseria i lekka konstrukcja. Technologia SKYACTIV to oszczędność i osiągi jednocześnie!

MZD CONNECT

MZD CONNECT

Dzięki MZD Connect, czyli systemowi łączności z urządzeniami przenośnymi, możesz swobodnie i bezpiecznie korzystać z dostępu do sieci - nawet w czasie jazdy. Chcesz słuchać muzyki, uruchomić nawigację albo podzielić się wrażeniami z podróży na Twitterze czy Facebooku? Żaden problem! Jest to możliwe dzięki 7-calowemu ekranowi dotykowemu oraz systemowi sterowania HMI umieszczonemu między przednimi siedzeniami.

I-ACTIVSENSE

I-ACTIVSENSE

By dbać o twoje bezpieczeństwo stworzyliśmy pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa: i-ACTIVSENSE. Dzięki niemu będziesz się czuć pewnie zarówno w ruchu miejskim, jak i na autostradzie. Pakiet zawiera m.in. Driver Alert, wykrywający zmęczenie kierowcy, Smart City Brake Support rozpoczynający hamowanie jeśli jest ryzyko najechania na sąsiednie auto, czy system adaptacyjnych świateł diodowych zapewniający doskonałą widoczność w nocy.

SKRZYNIA SKYACTV-DRIVE

SKRZYNIA SKYACTV-DRIVE

Jednym z filarów technologii SKYACTIV jest skrzynia SKYACTIV-drive. Pod tą nazwą kryje się komfortowa automatyczna skrzynia biegów, która niezwykle szybko redukuje biegi, dopasowuje je do obrotów silnika i pozwala na zmniejszenie spalania o całe 7% w porównaniu do dotychczasowych rozwiązań stosowanych przez firmę Mazda. Dzięki niej możesz jednocześnie cieszyć się jazdą i dbać o środowisko!

WYŚWIETLACZ HEAD-UP

WYŚWIETLACZ HEAD-UP

Korzystaj z mocy Mazdy, ciesz się jazdą i niczego się nie obawiaj! Dzięki wyświetlaczowi typu Head-up możesz kontrolować wskazania prędkościomierza i obrotomierza bez odrywania wzroku od drogi. Zerkając na tradycyjne wskaźniki ryzykujesz dekoncentrację i wypadek. Mazda jednak dba o twoje bezpieczeństwo - teraz wszystkie informacje zostaną wyświetlone na szybie, tuż przed twoimi oczami. Szerokiej drogi!