W Maździe CX-5 połączono zestaw zaawansowanych technologii aktywnego bezpieczeństwa i-ACTIVSENSE z innowacyjną koncepcją biernej ochrony pasażerów i pieszych.
- W standardowym wyposażeniu poduszki przednie i boczne oraz kurtyny powietrzne.
- Wzmocnione oparcie tylnej kanapy, chroniące przed wpadnięciem bagażu do przestrzeni pasażerskiej.
- Duża przednia strefa zgniotu pomaga pochłonąć energię kolizji i skierować ją z daleka od kabiny.
- Nowa konstrukcja siedziska fotela, oparcia i podłokietnika minimalizująca ryzyko obrażeń.
- Mocna, ciągła struktura zmniejszająca odkształcenia przedziału pasażerskiego i zagrożenie obrażeniami przy bocznym zderzeniu, sterując rozpraszaniem energii uderzenia.
- Wzmocniona tylna część płyty podłogowej i zderzak lepiej pochłaniają uderzenia.
- Wzmocnione profile progów pomagają zapobiegać wnikaniu przednich kół do kabiny przy niecentralnym zderzeniu czołowym.
- Sztywne, ale lekkie nadwozie SKYACTIV jest bezpieczniejsze z każdej strony dzięki wykonaniu z materiałów o większej wytrzymałości, prostym i ciągłym elementom struktury ramy oraz jej wzmocnieniu.
I-ACTIVSENSE — AKTYWNE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
BSM
Wykrywa samochody w tzw. martwym polu lub zbliżające się z tyłu po obu stronach pojazdu i ostrzega kierowcę o zagrożeniu.
RCTA
System monitorowania ruchu poprzecznego przy cofaniu ułatwi wyjazd tyłem z ciasnego miejsca parkingowego, ostrzegając o pojazdach nadjeżdżających na drodze poprzecznej.
A-SCBS
System wspomagający hamowanie, zmniejszający ryzyko kolizji w ruchu miejskim. Samochód sam zahamuje za Ciebie przy prędkości do 80 km/h, zmniejszając skutki zderzenia lub też całkowicie mu zapobiegając przy niższych prędkościach.
LAS
Wspomaga utrzymanie pojazdu na aktualnym pasie ruchu poprzez sugerowanie kierowcy kierunku obrotu koła kierownicy w celu dokonania niezbędnej korekty toru jazdy.
TSR
System rozpoznawania znaków drogowych korzysta z kamery przedniej monitorującej drogę przed pojazdem oraz oprogramowania, które automatycznie wykrywa znaki ograniczenia prędkości oraz zakazu wjazdu.
ALH
Wykrywa pojazd jadący z naprzeciwka lub jadący w tym samym kierunku i automatycznie koryguje obszar oświetlany przez światła drogowe (długie), co pozwala zachować daleki zasięg oświetlenia drogi i pobocza bez oślepiania innych kierowców